Menighetsplanting Sandefjord

Plantingen i Sandefjord ble godkjent som nasjonalt prosjekt høsten 2015 og ledes av Sæbjørn og Rebekka Dvergastein Dahle.

- Vi opplevde i 2010 å få et tydelig kall til menighetsplanting. På dette tidspunktet bodde vi i Oslo. Derfra tok det fire år med forberedelser, før vi til slutt landet i Sandefjord i Vestfold. En by som ikke har noen Misjonsforbundsmenighet fra før, i et fylke hvor det er ganske vanskelige forhold for kristen tro, forteller Rebekka (bildet).

De har fått etablert et godt start-team og er knyttet til misjonskirke.
Startteamet er nå midt i fasen med å sette ord på verdier, drømmer og tanker for byen, og hadde høsten 2015 en flott "menigehtsweekend" på Knattholmen leirsted hvor disse samtalene ble startet opp.

- Vi drømmer alle sammen om å få bety en forskjell for de i byen vår som ennå ikke kjenner Jesus, og som han sender i vår vei. Så blir det spennende å se fremover hvordand et kommer til å se ut i hverdagslivene våre, sier Rebekka.

Støtt prosjektet økonomisk (via Prosjektkatalogen)

...........................................................................................................................................

Les også: Fersk planteprosjekt i Sandefjord
                Menighetsplanting i Misjonsforbundet