Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Om en uke åpner påmeldingen til sommerfestivalen i Stavern, Liv & Vekst. Det er rift om de gjeveste overnattingsplassene, men gode muligheter for både camping og rom. (24.03.2017)

Lager ny lov for trossamfunnene

Kulturdepartementet tegner et nytt kart for hvordan forholdet skal være mellom Staten og trossamfunnene i Norge. Nå pågår utarbeiding av en helt ny lov samt forberedelsene av en ny Stortingsmelding. (22.02.2017)

Jakobs hus i Colombia har siden november i fjor kjempet for å få godkjent driftslisensen av myndighetene. Ledelsen jobber på spreng for å møte nye krav, slik at barna kan komme tilbake til gården. (16.02.2017)

Om en måned pakker de sekker og bager for å møtes i skogen. En stor gruppe pastorer og ledere i misjonsmenighetene melder seg nå på til det årlige vintermøtet i Predikant- og misjonærforeningen. (10.02.2017)

Fredskonferansen 2017 i Colombia

2.-4. februar deltok fire representanter fra Misjonskirken i Colombia, på World Summit of Nobel Peace Laurates i Bogotá, Colombia. (06.02.2017)

Retreat - noe for deg?

De fleste har nå hørt begrepet "å dra på retreat". Men hva innebærer det egentlig? Er det kun for de som trenger å komme seg til hektene etter et tøft tjenesteliv? Eller er det å utsette seg for stillhet og tid til å hente oss inn og "lytte innover og oppover", egentlig noe vi alle trenger? (03.02.2017)

Polsk engasjement for Ukraina

I 2006 ble den første misjonsturen fra Polen til Ukraina arrangert. Siden den gang har det blitt minst 20 besøk over grensa til nabolandet. (01.02.2017)

- Overveldende respons

Da VG-TV dokumentaren "Frelst" ble publisert våren 2016, var serieskaper Rut Helen Gjævert usikker på hvordan mottakelsen ville bli. Hun så for seg at den kunne vekke sinne og at hun ville kunne møte stengte dører i kristne miljøer. - Det at det ble tatt på alvor var kanskje det som overrasket meg i størst grad. Det har rørt meg dypt og har virkelig gjort noe med et brent barns hjerte. (30.01.2017)

En kirke for sekulære mennesker

Hvordan ser det ut å plante og drive menighet i en sekulær kontekst? Evangeliet, de gode nyhetene, må være sentrum av alt vi er og gjør som kirke, understreket Daniel Bartz i sine to seminarer på Lederkonferansen og Drive 2017. (28.01.2017)

Hva styrer lederen?

Vi er ikke satt til bare å gjøre gode lederskapsgrep, men kalt til å være gode ledere. Hva er det da som styrer oss, var innledende ord fra generalsekretær Øyvind Haraldseid da Lederkonferansen startet i dag. (27.01.2017)

Sunt lederskap?

Lederkonferansen og Drive 2017 får besøk av Rut Helen Gjævert, som står bak ett av fjorårets mest omdiskuterte dokumentarprogram, "Frelst". Misjonskirken Norge og Ung vil med det sette fokus på sunt lederskap i våre menigheter. (12.01.2017)

Vi ønsker God Jul!

- Misjonskirken Norge og Misjonskirken UNG ser tilbake på et begivenhetsrikt år. Det skjer mye spennende i vårt kirkesamfunn og i lokalmenighetene, skriver Svein Aksel Nakkestad og Øyvind Haraldseid i sin julehilsen til menighetene, medarbeidere og samarbeidspartnere. (23.12.2016)

"Vi jobber med liv!"

-Barna, og deres framtid er det viktigste. Det er det som er hensikten, og det vi jobber mot hver dag, forteller Elizabeth som har jobbet på Jakobs hus i tretten år. (15.12.2016)

Fredsprisen er for hele folket i Colombia

Lørdag 10. desember ble fredsprisen til Colombias president overrakt. Han delte den med hele folket. Misjonskirken Norge var tilstede under seremonien og i fakkeltoget. (11.12.2016)

Den lange veien til fred

En historisk fredsavtale i Colombia ble signert første desember i år. Lørdag 10. desember mottar president Juan Manuel Santos Nobels fredspris på vegne av det colombianske folket. Landet har endelig frigjort seg fra en rivende konflikt, som har vart i et halvt århundre. Nå følger en utfordrende tid med legedom og gjenreising. (09.12.2016)

Side 1 av 28. Velg side: