Misjonsforbundet: Levende tro

Alle sammen-ressurser

Tanken bak "Alle sammen" er å skape gudstjenester der alle generasjoner ikke bare har et og annet innslag som passer for ulike aldersgrupper, men at alle opplever noe flott sammen i kirken! Målet er at hele gudstjenesten skal tale til både foreldre og barn, eldre og unge så alle får et møte med Jesus. Til nå har UNG tilrettelagt materiell for sju slike gudstjenester. Her er oversikt over materiellet.

BOKA

Vår barne- og familiepastor Viggo Klausen har skrevet Alle sammen-boka, der dere kan lese hovedtankene og ideene bak Alle sammen-gudstjenester. Han beskriver hvorfor slike gudstjenester er så viktige basert på mange års erfaring fra sine reiser i hele Norge. Han skriver i boka:
”En god Alle sammen-gudstjeneste krever et godt forarbeid, en god kjøreplan, god timing, lite dødtid, god variasjon, en rød tråd, ett klart tema og en sentral og praktisk forkynnelse. Det betyr ikke at en må være en stor menighet med veldig mange ressurser å ta av for å få det til. Både store og små forsamlinger kan få til gode samlinger for hele menighetsfamilien”.
Les mer om innholdet i boka - klikk HER.

CD med gudstjenestesanger
Abrahams Anorakk fra Kristiansand har laget en veldig bra CD med sanger som er blitt brukt på Alle sammen-gudstjenester under sommerfestivalen Liv & Vekst og i Salem Misjonsmenighet i Kristiansand.
Abrahams Anorakk sier selv om CD-en sin at den er ”litt rocka, litt himmelvendt, litt herlig, litt annerledes, litt for alle, men aller mest for tweens”. Dere kan velge sanger fra denne CD-en til deres egne Alle sammen-gudstjenester.

Ferdigproduserte gudstjenester
UNG har til nå laget materiell lagret på to ulike USB-penner med til sammen opplegg for sju gudstjenester.
USB-penn 1 er det ressurser til fire Alle sammen-gudstjenester, mens det på USB-penn 2 er ressurser for tre gudstjenester. Ressursene består av kjøreplan for gudstjenesten, andakter, dramastykker, forslag til leker og konkurranser, smågruppeopplegg, små filmer, vignetter - samt veiledning for de som leder gudstjenesten.

For hver av gudstjenestene er det på USB-pennen en filmappe med dokumenter som inneholder program og forklaring av hvert punkt på programmet. I tillegg finner du all tekst til dramastykker, konkrete tips til innledning, leker og konkurranser, smågrupper osv. I en egen ressursmappe er det presentasjoner som kan vises på storskjerm og som kan brukes som ekstra effekter i møtet. Filmene finnes i ulike filtyper slik at det skal passe til programvaren dere har. På USB-penn 1 er det også filmklipp fra Misjonskirken Norges sommerfestival Liv & Vekst 2010, som viser hvordan Alle sammen-gudstjenester kan gjennomføres.

De fire første gudstjenestene (USB-penn 1) er basert på bibelteksten 5. Mosebok 6, 5-7. Temaene er:
 • Når du står opp
 • Når du går på veien
 • Når du sitter hjemme
 • Når du legger deg
På USB-penn 2 er det tre gudstjenester med temaene:
 • Bønn
 • Nådegaver
 • Snakke med andre om Jesus
Det er lurt å bruke gudstjenesteopplegget i den samme rekkefølgen som er satt opp.

Bestille Alle sammen-materiellet?
-STARTPAKKEN - inneholder: USB-penn 1, 1 eks av boka og 1 stk av CD - samlet pris pris kr 1.000,-
-USB-penn 1 - pris kr 700,-
-USB-penn 2 - pris kr 800,-
-Boka pr stk.: kr 250,-
-CD med tekster pr stk.: kr 150,-

ALT MATERIELL FRA UNG SELGES GJENNOM NETTSHOP HOS HERMON - KLIKK HER.

For spørsmål kontakt oss på UNG@misjonsforbundet.no

Misjonsforbundet ung