Frivillige arbeidere i Colombia

Som frivillig arbeider i Misjonsforbundet i Colombia kan du være med å gjøre en forskjell i forhold til barn, unge og de du møter eller skal samarbeide med under ditt opphold i landet.    Vi ønsker at unge mellom 18 og 25 år kan bli eksponert for en annen kultur, et annet språk, et annet liv og en annen virkelighet enn den vi finner i vår egen nærhet. Vi ønsker at unge skal få bruke sine egenskaper og talenter til beste for andre. Da kan et slikt opphold bli svært utviklende og godt for den enkelte frivillige og for de en kommer i kontakt med.

Dette får du:

• Innføring i lokal kultur og litt språkopplæring.
  • En meningsfull jobb i et spennende og viktig prosjekt med tilpassede oppgaver.
  • Ukentlig oppfølging av misjonsarbeider
  • Et sosialt felleskap
  • Innsikt i misjonsarbeid og diakoni
  • Mulighet til å lære, og til å praktisere språk
  • Kjennskap til land, folk og kultur fra ”innsiden”
  • Mulighet til reiser og opplevelser
  • En skriftlig bekreftelse på arbeidet du har gjort.

Du kan jobbe som:

• Ungdomsleder i kirkene (sammen med andre)
  • Assistent ved skolefritidsordning
  • Barneleder i barnekirke (sammen med andre)
  • Assistent ved senter for rehabilitering av barn med rusproblemer

Hva kreves av deg?

• Du må være mellom 18 og 25 år.
  • Du trenger ingen spesiell utdannelse eller kompetanse
  • Du må kunne identifisere deg med Misjonsforbundets verdigrunnlag og menneskesyn. Du må også akseptere og respektere arbeidets egenart, former og grenser som gjelder for arbeidet i Colombia. For eksempel er bruk av rusmidler og tobakk ikke forenlig med dette. Som frivillig for oss vil du være organisasjonens ansikt utad.
  • Du må kunne tilpasse deg lokal kultur der det kreves
  • Du må ha egen blogg for formidling av dine erfaringer (særlig ettåringer) pluss at du kan bli bedt om å bidra til artikler eller med bilder fra arbeidet.

Betingelser

• Hvor lenge må jeg jobbe som frivillig?
    Du kan velge mellom to forskjellige lengder på oppholdet ditt. Det korteste er ett semester som varierer fra 3 til 5 måneder. Du kan også bli ettåring som da vil si et skoleår eller ca 10 måneder.
  • Hva koster det?
    For opphold inntil 5 måneder får du dekket losji i leilighet sammen med andre frivillige. Du må du selv dekke utgifter ved reise og kost. Flybilletter tur/retur vil vanligvis koste omkring 8 000 kroner, i tillegg komme evt. vaksine, visum og forsikringer. Vi anbefaler at du beregner minimum kr.3.000,- i måneden til kost, transport og andre utgifter du måtte ha.
    For ettåringer tilbyr vi i tillegg å dekke kostnaden til flybilletten og lommepenger på kr.3.000,- pr. måned.
    Enkelte frivillige har fått støtte til oppholdet fra sin lokale menighet eller andre sponsorer.
  •  Når er søknadsfrist og opptak?
    Vi rekrutterer fortløpende, men sender ut frivillige 2 ganger i året; i august og januar. Vi har 2 til 3 plasser for frivillige arbeidere i Bogota. Derfor vil du bli vurdert sammen med alle andre som søker og kan komme på en venteliste hvis du blir godkjent, men at plassene er opptatt ved første mulig utsendelse. Ved søknad vil du bli kontaktet for et intervju med ansvarlig for det internasjonale arbeidet i Misjonsforbundet. MERK; For 2013 har vi nå fått de frivillige arbeiderne vi trenger til Colombia. Hvis du ønsker å bli tatt i betraktning senere kan du likevel fylle ut søknadsskjema.

Søknadsskjema

Fyll ut skjemaet på denne linken for å søke om å bli frivillig arbeider i Colombia.

Prosjektkatalogen 2016 banner
Vekst 2020 banner ny