Søker prosjektleder for menighetsplanting - 50% stilling

Vi søker nå en visjonær og kreativ prosjektleder til å lede arbeidet videre for menighetsplantingsprosjektet Follow i Oppegård kommune.

Last ned hele utlysningen som pdf her.

Hvem er vi?
Menighetsplantingen Follow har i fire år vært et nasjonalt prosjekt i Misjonskirken Norge (MKN). Fra oppstarten har motivasjonen og drømmen vært å gjøre Jesus kjent for mennesker i Folloregionen. I dag er det omtrent 50 personer som har Follow som sin faste menighet. Vi er et menighetsfellesskap som identifiserer oss med MKNs verdier: rotfestet, raus og relevant.

Hvem søker vi?
Vi søker nå en visjonær og kreativ prosjektleder til å lede arbeidet videre. Lederteamet i Follow består av leder for barne- og familiearbeidet, som er ansatt i en 20% stilling, samt representanter fra tre av startteamfamiliene.

Vi har per i dag en del etablerte aktiviteter og en base på Østlikollen, et grendehus på Greverud i Oppegård kommune. Som prosjektleder blir det din oppgave å lede oss i prosessen fra der vi er i dag til å bli en etablert menighet i MKN.

Arbeidsoppgaver
 • I samarbeid med startteam, lede prosessen med å etablere Follow som offisiell menighet (bla. etablere statutter, Brønnøysundregister, tydeliggjøre kultur og verdier, mm.)
• Lede planlegging og praktisk gjennomføring av menighetens aktiviteter: gudstjenester, Pulsgrupper, ledermøter, utadrettet virksomhet mm.
• Etablere en kommunikasjonsplan samt få på plass kommunikasjonsplattformer internt og eksternt
• Rekruttere, motivere og trene frivillige.

Kvalifikasjoner
 • Vi søker en tydelig leder som kan evne å omfavne og videreutvikle Follows drømmer og visjoner og sette dem ut i livet.
 • Ønskelig med relevant utdanning og erfaring (ledelse og/eller teologi)

Personlige egenskaper
• Et sterkt ønske om å gjøre Gud kjent for mennesker som ikke har en tro eller et menighetsfellesskap
 • Visjonær og god på formidling
 • Relasjonell - evner å inspirere og bygge gode team
 • Strukturert - trives med å jobbe selvstendig og evner å få til progresjon i arbeidet
 • Kreativ og initiativrik - liker å finne nye måter å legge til rette for å møtesteder mellom mennesker og Gud

Vi tilbyr
 • Spennende, varierte og meningsfylte oppgaver sammen med et solid og dedikert lederteam.
 • Fleksibel arbeidstid.
 • Lønn (50% stilling) i henhold til MKNs tariff.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Espen Øvergaard (bilde),
   mobil 918 47 628, espen@follow.no

Søknad med CV sendes til: espen@follow.no
   Søknadsfrist: 1. mars 2017
   Tiltredelse: Etter avtale.

Misjonskirken Norge (MKN) er et kirkesamfunn med om lag 90 selvstendige menigheter med over av 10 000 medlemmer i trossamfunnet. Hovedkontoret ligger i Oslo. Vår visjon er «Guds barns enhet og menneskers frelse». Ansgar Bibelskole og Ansgar Teologiske Høgskole er våre skoler. Internasjonalt er vi en del av IFFEC (International Federation of Free Evangelical Churches), og felles er vi engasjert i Afrika, Sør-Amerika, Asia og Europa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Les artikkel om Follow her, oktober 2014.