Misjonsforbundet UNG 100 år

Vi fyller 100 år i 2012!

11. februar 1912 fikk ungdomsforeningen i Betlehem, Oslo, ”attest” eller godkjennelse fra menigheten om å stifte et eget ungdomsforbund. Under Misjonsforbundets årskonferanse i Bergen juni 1912 ble Norsk Frimissions Ungdom stiftet med ungdomsgrupper fra ni byer.

Vi i Misjonsforbundet UNG  har hatt gleden av å invitere til to markeringer av vår ærverdige bursdag. Det første arrangementet fant sted i Oslo misjonskirke Betlehem helgen 10. – 12. februar. Det andre arrangementet fant sted under sommerfestivalen Liv & Vekst 10. – 15. juli.

Se bilder på facebook fra jubileumshelga 10.-12.februar her

UNGs 100 års historie er skrevet
Hildegunn Schuff har skrevet UNGs historie fra 1912 til i dag. I sin innledning til historien skriver hun: "Som en rød tråd gjennom de hundre årene Misjonsforbundet UNG har eksistert, går engasjementet for Guds rike. Utallige arbeidstimer har blitt lagt ned og bønner har blitt bedt i løpet av disse hundre årene; for barna og de unge, for Kristus og menigheten."

UNG Lederskole 2017
Kontakt oss tlf epost UNG