Disippelkorset

I 25 år gikk Edin Løvås svanger med tanken på å utvikle et kristent symbol. Et økumenisk enhetssymbol. Han forsøkte og forkastet – mange ganger. Helt til en dag for noen få år siden: Korset. Kristus som person. Løftede hender.

Dette sier Edin Løvås selv om Disippelkorset: «Disippelkorset er et symbol for Jesus Kristus som person. Det symboliserer også korsfestelsen, oppstandelsen, himmelfarten og gjenkomsten. (…) Det kan også være et symbol for de som er oppreist med Kristus til en trygg selvrespekt og en sunn stolthet».

Se www.disippelkors.no

Misjonsforbundet har tolket Disippelkorset inn i sin grafiske profil og sammen med navnetrekket utgjør dette Misjonsforbundets nye logo. Disippelkorset er på en sterk måte med på å tydeliggjøre vår visjon: «Guds barns enhet og menneskers frelse». Vi er meget takknemlige for at vi har fått anledning til å ta i bruk dette universelle, kristne enhetssymbolet, skapt av en av våre store, visjonære profiler.

Disippelkorset forvaltes av Misjonsforbundet UNG. Disippelkorset fås kjøpt som smykke i sølv og gull.

UNG Lederskole 2017
Kontakt oss tlf epost UNG