Colombia-engasjement i menighetene

Hvert år arrangerer mange av våre misjonkirker julemesser, julemarkeder og konserter, hvor det samles inn penger til blant annet våre prosjekter i Colombia.

Det legges ned utallige timer i frivillig innsats. Det foregår kakebaking, vottestrikking og loddsalg i store mengder, som i verdi langt overgår pengebeløpet som sendes til prosjektene. Både for giveren, og for mottakeren.

Populær tradisjon
- Det er en enorm oppfinnsomhet i menighetene. Dels er det en kjempemulighet for å åpne kirken for nabolaget og vise hva som skjer i menighetsfellesskapet. Og dels er det en måte å dele vår rikdom med dem som ikke har det vi i Norge i noen grad kan ta for gitt, skriver generalsekretær Øyvind Haraldseid i sitt siste blogginnlegg på Misjonskirken Norges nettsider.

Både vårt arbeid i Colombia og alle de andre landene vi arbeider i, er avhengig av mennesker og menigheter som er villige til å dele av sin overflod. Her er et lite utvalg av de mange arrangementene som samlet inn penger til Misjonskirken Norges prosjekter i november.

Samler store summer
"Colombiaforeningen" i Bergen Misjonsmenighet (Bethel) arragnerte julemesse 12.november. "Det er fantastisk å se de samme menneskene komme igjen år etter år, og også     Disse tre går på en av skolene
i år var det mange nye                    som støttes i Barranquilla.
som gav uttrykk for å storkose
seg", skriver Randi-Karin B. Lynum Andresen i menighetens nyhetsbrev Bethel-Nytt. Julemessen samlet inn nesten 76 000 kroner til arbeidet i Barranquilla, Colombia.

Arna Misjonsmenighets årlige Colombiabasar hadde som alltid rikelig med kaker, flotte gevinster og god stemning, da den ble arrangert 19.november. Tidligere har arrangementet vært i gymsalen på Ådnamarka skule, men for andre gang var basaren nå hjemme i Misjonskirken på Arnatveit. Det ble samlet inn 107 000 kroner som går til å hjelpe de 150 barna i prosjektet Esperanza i Colombia.

Haugesund misjonskirke hadde bålkos, kafé, musikkinnslag, salgsboder og hygge for gamle såvel som unge på agendaen, da de arrangerte julemarked i Skåredalen 19.november. Over 283 000 kroner kom inn på den populære julemessen. Se bilder fra dagen her på den lokale nettavisen Hnytt.

Samme dag samlet Grimstad misjonskirke inn 130 000 kroner på deres julemesse. Dette fordeles mellom Rasteplassen (matutdeling), og Misjonskirken Norges internasjonale arbeid.

Ønsker du vite mer om vårt internasjonale arbeid? Se prosjektkatalogen.org

Vil du være med å støtte vårt arbeid i Colombia?

Ingressfoto fra Grimstad misjonskirke

Nye hjemmesider starter

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene