Dansegrupper i Søgne

Søgne misjonskirke har startet to dansegrupper for barn og unge. - Vi danser, snakker om livet med Jesus, utfordringer med å være ung i 2014 og vi ber sammen, forteller Marianne Benjaminson.

Hun er leder for dansegruppa Reset som ble startet høsten 2013. I vår starta en av hennes jenter i dansegruppa opp Reset mini.

- Reset består av ti jenter mellom 14 og 19 år. Vi treffes hver mandag fra klokka 19.30-21. Da snakker vi om livet med Jesus, utfordringer med å være ung i 2014, ber og danser sammen. Vi danser både til live lovsanger som Titusbandet spiller (ungdommens lovsangsteam), remix-sanger med bra budskap og kristen hiphop/rap/gospel. Nå lager vi danser til Alle sammen-møtene på Liv & Vekst i sommer. Flere i gruppa skal være med der, forteller Marianne Benjaminson.

Hun forteller at alle i gruppa sier at mandagen er høydepunktet i uka.

- Jeg føler meg skikkelig heldig og veldig ydmyk som får jobbe med disse jentene.  Vi ler masse og har det kjempegøy. De er så bra: de er ikke redde for å ta ansvar og liker å bli utfordret. For er utgangspunkt! De som er med kommer fra både Mandal, Søgne og Kristiansand.

- Ei jente i gruppa mi heter Frida, hun går i 8.klasse og har blitt leder for Reset mini som er en dansegruppe for barn fra 3. klasse. Hver torsdag møtes 13 sprudlende barn, både gutter og jenter, sier Marianne.

Øvelsen består av Jesus i sentrum, lek og dans. Nå holder de på med en rap av Kirk Franklin, men bruker også litt tid på å øve inn danser til Alle sammen-møtene på Liv & Vekst i sommer.
- Det er utrolig gøy at en av de yngste i min gruppe tar ansvar på denne måten og leder Reset mini. Ungene elsker henne, hun elsker å være sammen med dem og hun gjør en kjempejobb. Gode forbilder, det liker vi, sier Marianne Benjaminson.

Dansegruppene Reset og Reset mini i Søgne misjonskirke er to av mange UNG-grupper som har meldt seg inn det siste året. Ønsker du å starte en UNG-gruppe? Se hvordan du melder gruppa inn i UNG her.

Bilder:
Hovedbilde: F.v.: Reset mini: Benjamin, Ruben, Ariell, Ariana, Anna Grace, Tomine og Frida (lederen) i midten.
Bilde 2: Reset: I front Marianne Benjaminson, stående til venstre Frida Netland, til høyre Silje Kristine Larsen og bak: Kaia Severinsen.
Bilde 3: Reset: Kaia Severinsen i front, Silje Kristine Larsen til venstre, bak til venstre Vilde Jørgensen.
Foto: Marianne Benjaminson/Søgne misjonskirke

Nye hjemmesider starter

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene