Festkveld i Ytre Randesund

Pastor Stein Bjørkholt trakk linjene tilbake til de første samtalene og drømmene om å plante en ny menighet, rundt et kafébord hele tolv år tilbake, på stiftelsesmøtet til Ytre Randesund misjonskirke.

Det er kun en måned siden sist jeg var i Kristiansand. Da var det Justnes misjonskirke som ble stiftet. 5. mars var det tid for en ny tur til Kristiansand. Randesund misjonsmenighets første ”barn” skulle feire fødselsdag. Salem misjonskirke sitt første ”barnebarn” kan man også si. Ytre Randesund misjonskirke skulle stiftes.

Kl. 20.00 ble stiftelsesmøtet åpnet med at pastor Stein Bjørkholt trakk linjene tilbake til de første samtalene og drømmene om å plante en ny menighet, rundt et kafébord hele tolv år tilbake. Stein la også vekt på å takke alle de som har båret visjonen og på ulike måter vært med å gjøre denne nye menigheten mulig. Den formelle delen var godt forberedt. Den eneste overraskelsen var at det var hele 69 voksne som gikk inn i menigheten på stiftelsesdagen. Da Randesund ble stiftet i 1984 var de 45 på stiftelsesdagen og i dag er de 349 medlemmer.

Sammen med kaker og kaffe ble det avsatt god tid til hilsener og gaveoverrekkelse fra Misjonsforbundet, misjonskirker i Kristiansandsområdet, det lokale bedehuset og fra stedets sogneprest.

Det var en virkelig festkveld og en sterk opplevelse av at dette er en menighet som vet hva de vil; formidle Jesu liv til stadig nye mennesker! La oss som Misjonsforbundsfellesskap huske på de nye menighetene våre i bønn og hjelpe dem på alle vis slik at de vokser opp og blir sterke og livskraftige fellesskap som i sin tur kan få egne ”barn”!

Nye hjemmesider starter

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene