Årets lederkonferanse er i gang!

Misjonsforbundets nasjonale lederkonferanse 2013 ble åpnet med lovsang i Oslo misjonskirke Betlehem.

Torbjørg Oline Oustorp og Øyind Slåtta ønsket velkommen til Lederkonferansen, som i år har hele 238 påmeldte deltakere fra store deler av vårt landstrakte land. Den største delegasjonen kommer fra Lyngdal, som stiller med imponerende 30 deltakere.

Generalsekretær Øyvind Haraldseid og leder for nasjonal avdeling, Torben M. Joswig, startet seminarrekken med å snakke om strategien og tanken bak Vekst 2020.

- Vi bygger menighet gjennom misjon. Vekst 2020: en fordobling av Misjonsforbundet; jeg begynner å kjenne på en tro på at dette skal lykkes, fortalte Haraldseid entusiastisk.

- Man kan ikke vedta vekst, for det er Gud som gir vekst, men vi kan gjøre noe med farten. Det er en visjon som løftes frem og tar tak - og stadig flere ønsker å jobbe med dette lokalt, sa Joswig, og fortsatte:

- Alle får ikke vann i munnen av strategi, men det gjør jeg, sa han, etterfulgt av humring i salen.

Haraldseid trakk fram trosopplæringsplattformen Levende tro. - Det viktigste til Misjonsforbundet er en levende tro.

UNG unnfanget ideen og på forrige generalforsamling ble Levende tro vedtatt som trosopplæringsplattform også for Misjonsforbundet. - Levende tro er en verdi, en tankegang, som sier at den levende troen må forankres i hjemmet. Målet er at de skal ta med seg Jesus gjennom hele livet, sa Haraldseid fra scenen.

- Misjonsforbundet ønsker å oppmuntre til en misjonal livsstil - hjemme som ute. Det er noe av vår identitet som fellesskap, avsluttet Joswig.

Kvelden fortsatte med Anne Margrethe Mandt-Anfindsens foredrag med tema: Du er en åndelig leder - om periferi og sentrum i ens eget liv. Mandt-Anfindsen er leder for kommunikasjonsavdelingen i Misjonsforbundet.

Følg med på www.misjonsforbundet.no for flere smakebiter fra Lederkonferansen.

Foto: Jorunn Sørlie Hagen

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene

Fredskonferansen 2017 i Colombia