Mye moro på Holmlia

Mange barnefamilier går i Misjonskirken Oslo syd, og en spennende menighetsplanting er i gang.

Alle-sammen-møter, tirsdagsklubb for hele familien, between og babysang er noen av aktivitetene for barnefamilier i Misjonskirken Oslo syd.

- Vi prøver å ha aktiviteter som støtter opp under at folk lever med Jesus i hverdagen. Og vi er veldig opptatt av nåde og å møte hverandre med nåde, sier pastor Pål Brenne. ”Med Jesus i hverdagen” er visjonen som nettopp er vedtatt for menigheten.

De ønsker å være en menighet som lever så nær Jesus at han blir synlig i alle som går i menigheten. De ønsker også at menigheten skal være så nær  mennesker at Jesus møter deres behov.

Mange av dem som går i Misjonskirken Oslo Syd bor i kommunene Oppegård, Ski og Ås. Derfor ønsker misjonskirken å plante en menighet i dette området. Follo-området har en veldig lav andel mennesker som går i kirken, og menighetsplanterne ønsker å være en kirke for dem som normalt ikke finner seg til rette i et kristent fellesskap. De ønsker å være en kanal for Guds kjærlighet.

- Den viktigste måten vi kan evangelisere på, er å bruke de naturlige mulighetene vi har - naboer og nærmiljøet. Det har ligget og brygget i hjertet vårt en god stund, dette med menighetsplanting, forteller Espen Øvergaard, som sammen med kona Regina leder menighetsplantingsprosjektet.

Les hele menighetsreportasjen i årets fjerde utgave av Misjonsbladet, som kommer i postkassene rundt 10. oktober.

Hovedbilde: Årets skolestartere måler krefter med pastor Pål Brenne på Alle-sammen-møte i august.

Bilde 2: Pastor Pål Brenne taler på skolestartgudstjeneste.

Foto: Jorunn Sørlie Hagen

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene

Fredskonferansen 2017 i Colombia