Pionerskap og revitalisering

Vi har hatt Vekstakademi i Misjonsforbundet! Drøye 80 menighetsplantere, ledere og pastorer har vært sammen til fantastiske dager, som vil få stor betydning for oss som fellesskap. Vi har tatt viktige og lange steg i forhold til menighetsplanting, menighetsutvikling og lederskap, sier generalsekretær Jarle Råmunddal.

Fire dager i Kristiansand på vakre Ansgarskolen. Morgenbønn i et stille kapell og fellessamlinger i topp moderne klasserom. Dagene har vært fylt og preget av solid undervisning, samtaler rundt bordene, prosessarbeid og felleskap.

Vekstakademiet hadde deltakere fra menigheter over hele landet, og internasjonale deltakere fra våre søsterkirker i Danmark, Hong Kong og USA.

- Lokale menigheter har blitt styrket, og enkeltmennesker har blitt utrustet. Her har vi hatt en nasjonal mobilisering som har ført til styrking av de lokale menighetene og utrustet enkeltmennesker. Dette har satt fart i og skapt dynamikk hos mange menigheters lederskap, forteller Jarle.

- Vår Vekst 2020-satsing er offensiv og proaktiv – og kan oppleves som ”oppe,” fortsetter Jarle. - På Vekstakademiet har ydmykhet, lærevillighet og vilje til å arbeide hardt vært fremtredende. Det har kommet overraskende mange unge mennesker til akademiet, men også etablerte ledere midt i livet. Med sitt engasjement og sin hjertelige deltagelse sier de at de vil være med å forme landet vårt, de vil påvirke og se Guds rike gå fram. Dette gjør meg ydmyk, begeistret og fyller meg med håp og tro for framtida! avslutter generalsekretæren.

Ingfrid Mundal fra Bodø Misjonsmenighet var veldig fornøyd etter fire dager på Vekstakademiet. - En viktig ting jeg tar med meg hjem fra Vekstakademiet er følelsen av å tilhøre et fellesskap som bryr seg. Jeg har virkelig fått øynene opp for hvor flott Misjonsforbundsfellesskapet vårt er, og hvor oppriktig interessert folk er i Bodø Misjonsmenighet. Det har vært ei uke som har vært veldig inspirerende, og jeg ser frem til en spennende tid i vår menighet som endelig får en pastorfamilie nå i sommer, sier Ingrid.

Bilde: John Wenrich fra Evangelical Covenant Church i USA ledet undervisningen om revitalisering av etablerte menigheter.

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene

Fredskonferansen 2017 i Colombia