Smart eller sunn?

I næringslivet har man stort fokus på å tenke ”smart”.

Mye investeres å tenke strategi, markedsføring, økonomi og teknologi.  Bedriftens ”sunnhet” får kanskje ikke så mye vekt. Sunnhet forstått som; å minimere politikk, skape klarhet, høy moralsk standard, økt produktivitet og lav turnover i forhold til ansatte.

Som menighetsbevegelse har vi ofte hatt fokus på sunnhet. Sunne menigheter! Klart vi må være sunne, men vi må også være smarte. For å mestre denne balansen på en god måte trenger vi gode ledere som er seg bevisst på begge disse sidene av det å drive menighet. Det var derfor fantastisk flott å oppleve GLS (Global Leadership Summit) første helgen i november og se at Misjonsforbundets ledere og pastorer var overrepresentert på lederkonferansen. Jeg forstår dette som et uttrykk for at mange i Misjonsforbundet er opptatt av og ønsker å jobbe med eget lederskap. GLS dette året tok dette spennet mellom smart og sunn på alvor og det er også noe vi tenker å gjøre i Misjonsforbundets egen lederkonferanse i februar. Herved anbefalt!

Les mer om smart og sunt organisasjonsliv: Patrick Lencioni; The Advantage, Jossey-Bass 2012

Øyvind Haraldseid

OHaraldseid@misjonsforbundet.no

Siste 5 blogger:

Veien jeg ikke hadde tenkt å gå

Den lidende kirke

Nye pastorer

Hvorfor plantes det så mange nye menigheter i sør?

Vi tror at bønn er viktig

Blogg-arkiv