Fellessamling for fem plantinger

50-60 personer var til stede på treff for de fem menighetsplantingene Misjonsforbundet har i kristiansandsområdet.

- På dette historiske treffet var representanter fra alle fem menighetsplantinger i Kristiansand til stede; Vågsbygd, Flekkerøya, Torridal, Justnes og Ytre Randesund. Hånes jobber også med saken og var med på møtet tirsdag 30. oktober. Da var de samlet til M4; DAWN Norge sitt prosessverktøy for menighetsplantinger, sier menighetsrådgiver og prosjektleder for plantingen på Justnes, Roy Elling Foss.

Han forteller at alle teamene skal lese to bøker, være med på fem fellessamlinger i løpet av et år og jobbe med gitte oppgaver mellom samlingene. Det blir arbeidet med visjon, verdier, profil, hvordan være misjonale der vi er, hvordan bli en plante som etter hvert selv planter og mange andre viktige spørsmål.

- Det er unikt å ha fem team fra samme by, fra samme kirkesamfunn, samlet på denne måten. Vi tror at det vil skape gode synergier å møtes og bli kjent på denne måten, kunne dra veksel på hverandres erfaringer og tenkning, samt å bruke verktøyet fra DAWN, sier Roy Elling Foss.

Ønsker velkommen til sommerfestivalen

Lager ny lov for trossamfunnene

Fredskonferansen 2017 i Colombia